Apr 112010
 

"Cel mai uşor lucru este să dai vina pe pilot pentru că el era la conducerea avionului, dar eu m-aş abţine de la acest lucru", a declarat ambasadorul în timpul unei întâlniri cu presa după slujba oficială la catedrala catolică din Sofia.

Căpitanul avionului prezidenţial polonez, care s-a prăbuşit sâmbătă în vestul Rusiei, ar fi putut fi supus unei presiunimult prea mari din cauza nivelului foarte înalt al delegaţiei de la bordul aeronavei, susţine ambasadorul polonez la Sofia, Andrzej Papierz, citat de site-ul Novinite.com.

“Cel mai uşor lucru este să dai vina pe pilot pentru că el era la conducerea avionului, dar eu m-aş abţine de la acest lucru”, a declarat ambasadorul în timpul unei întâlniri cu presa după slujba oficială la catedrala catolică din Sofia, în memoria preşedintelui polonez Lech Kaczynski, care a murit în catastrofa aeriană din Rusia.

“Nu voi detalia acest subiect, dar am călătorit cu astfel de delegaţii de mai multe ori, şi ştiu că presiunea care apasă pe pilot este enormă în astfel de cazuri”, a declarat Papierz, comentând decizia pilotului polonez de a ateriza la Smolensk deşi fusese sfătuit să se îndrepte către Minsk.

Ambasadorul a subliniat că delegaţia poloneză era aşteptată la Katin, unde urma să comemoreze 70 de ani de la masacrul comis de poliţia sovietică împotriva a zeci de mii de ofiţeri polonezi, iar după aterizarea la Smolensk, aceasta mai avea de mers doar 15 kilometri. În schimb, dacă ar fi aterizat la Minsk, în capitala belarusă, distanţa era de zece ori mai mare, iar delegaţia a considerat probabil că o aterizare aici ar însemna o întârziere preamare.

Ambasadorul Papierz a declarat că a participat la inaugurarea cimitirului militar polonez de la Katin, în urmă cu zece ani, şi ştie aeroportul din Smolensk.

“Este unul dintre multele aeroporturi militare din pădure, nu văd nicio vină din partea ruşilor aici. Acestea sunt foarte înguste, înconjurate de păduri şi de o ceaţă foarte deasă, iar acest lucru a cauza tragedia”, a declarat ambasadorul, citat de BTA.

El a precizat că autorităţile vor fi, pe viitor, mai atentente înainte de a trimite o delegaţie atât de numeroasă cu un singur avion. Potrivit acestuia, şi preşedintele bulgar călătoreşte cu o delegaţie numeroasă când se deplasează în străinătate.

Noi nu suntem atât de bogaţi pentru a avea avioane Air Force 1 şi pentru a transporta pe fiecare individual. Aceasta este realitatea noastră. Au fost multe discuţii despre cumpărarea unor avioane, dar societatea este foarte sensibilă la astfel de achiziţii; astfel de decizii sunt privite negativ de populaţie, cred că situaţia din Bulgaria este similară. Oamenii văd acest lucru ca pe un fel de privilegiu, iar ca urmare, Guvernul nostru are două avioane Tu-154, dintre care unul s-a prăbuşit”, a conchis ambasadorul polonez.

sursa:realitatea.net

Ambasadorul polonez la Sofia: Presiunea care apasă pe pilot este enormă
Rate this post
Apr 112010
 

Accidentul aviatic nu a fost provocat de probleme tehnice la aparatul de zbor, au anunţat duminică anchetatorii ruşi.

Experţii ruşi studiază cutiile negre ale avionului preşedintelui polonez, Lech Kaczynski. În baza declaraţiilor martorilor şi primelor rezultate ale anchetei, agenţia de presă RIA Novosti a reconstituit grafic pas cu pas prăbuşirea aparatului de tip Tupolev 154.

Am decriptat una dintre cutiile negre (…) O examinare detaliată va fi efectuată la Moscova, dar repet că, potrivit înregistrărilor de care dispunem, avionul nu a avut nicio problemă tehnică”, a declarat Bastrikin. “Pilotul a decis să aterizeze deşi fusese informat despre condiţiile meteorologice nefavorabile”, a subliniat el.

Autorităţile ruse susţin ipoteza unei erori de pilotaj în cazul catastrofei aeriene de la Smolensk, în care şi-a pierdut viaţa preşedintele polonez Lech Kaczynski, relatează corespondentul RRA la Moscova.

Conform informaţiilor din partea Ministerului pentru Situaţii de Urgenţă şi a Aviaţiei Militare Ruse, aeronava poloneză prezidenţială Tu-154 care urma să aterizeze pe aerodromul militar Severnîi de lângă Peciorsk, un orăşel din imediata apropiere a Smolenskului, la 350 km vest de Moscova şi circa 800 de km de Varşovia, a fost avertizată, când se afla la 50 de km de aeroport, în legătură cu vizibilitatea proastă şi cu condiţiile meteo nefavorabile.

La 10:50 ora locală (9.50 ora României), aeronava a dispărut de pe ecrane. Centrul de control al zborurilor care este militar, aerodromul fiind militar, a anunţat aeronava că, din cauza condiţiilor meteo, ar trebui să se îndrepte spre alte aeroporturi, fie la Minsk, în Belarus, fie la Moscova, însă pilotul a decis să ia o hotărâre la aşa-numita “înălţime de decizie”, ceea ce nu contravine regulamentelor.

În momentul în care aeronava se afla la aproximativ 1,5 km distanţă de pista de aterizare, controlorii de zbor au informat-o că se află sub traiectoria de aterizare, mult mai jos, şi i-au cerut să se redreseze, să intre în regim de zbor orizontal şi să se îndrepte spre un alt aeroport, însă aceste comenzi nu au fost îndeplinite, au fost ignorate de echipajul care a continuat să coboare şi peste câteva secunde, la 1,2 km de pista de aterizare, a atins un pom izolat, pomul având o înălţime de opt metri, în timp ce avionul trebuia să se afle în momentul respectiv la 60 de metri altitudine.

Aparatul ar fi luat foc şi s-ar fi prăbuşit, provocând moartea tuturor celor 97 de persoane aflate la bord.

sursa:realitatea.net

Cum s-a petrecut catastrofa aviatică pas cu pas
Rate this post
Apr 102010
 

In mod normal, se spune ca e bine ca un barbat sa faca primul pas. Sau asa ar trebui, sa faca “el” primul pas, nu “ea”. Asa a fost lasat, dorit, incurajat de cand era strabunica bunicii fata .

Insa, odata cu schimbarea vremurilor din ce in ce mai multe femei aleg sa faca primul pas spre o relatie, spre o prietenie, chiar spre sex, de ce nu.

Eu ma tot lupt cu cei de langa mine, am tot felul de idei dezaprobate de cunoscuti (mda, nimic nou sub soare) intre care si treaba asta: nu e absolut nimic in neregula ca o femeie sa faca primul pas.

Degeaba.

Sunt criticata si mi se arunca cu praz in tartacuta tot timpul. Cica…daca o femeie face primul pas “barbatul se simte ca o gaina” sau “si barbatul ce mai face, ca s-a scurtat drumul deodata pana la tinta!” ori “sa faca femeia primul pas ca urmatorul e direct la tomberon” (asta am tot auzit).

Care-i treaba, mi-am spus eu si m-am apucat de scris acest text. Si de ce nu acceptam ca, o femeie nu face niciodata “acel pas” decat daca e manata, impulsionata  de niste treburi serioase. Gen atractie la prima vedere (il vreau acasa azi!), un “foudre” din acela care se petrece odata la 100 de ani in viata (il vreau pentru mine fiindca nici nu mai pot sa-mi imaginez cum ar fi fara el!), sau un feeling ca dragostea vietii se afla chiar acolo (il vreau pe asta nu pe altul. Forever, fara discutie!).

Se pare ca nici macar barbatii nu sunt prea incatati de aceasta atitudine, desi multi sustin contrariul. Am sunat doua exemplare in timp ce scriam acest text si am pus urmatoarea intrebare “ce faci daca o femeie te vrea? O data sau pentru totdeauna”. Unul mi-a raspuns “iar ti s-au aprins beculetele dupa “tati”? (poveste lunga, nu mai stam sa dezbatem), iar celalat mi-a spus “cine se pune la mintea femeilor Doria?”(??)

Deci, nu m-am lamurit.

Am sunat si vreo doua prietene.”Crezi ca daca o femeie face primul pas e ok? Ce-ar trebui sa faca un barbat?”. Raspunsurile:”Doria, cine e femeia? Tu sau alta? Ca daca e alta, nu stiu sa raspund. Tu te descurci, ca mereu te-ai descurcat”(?). A doua varianta: ”da fata, parca tu nu stii ca eu i-am dat numarul meu atunci la munte si asa ne-am apropiat (n.r.acum au doi copii). Aoelo, tantalaul asta, daca nu faceam eu ceva, azi cine stie cu cine mai mancam dimineata omleta cu maioneza”

Irelevant.

Am batut si la usa unei vecine. O doamna care ma aprovizioneaza cu cercei vintage, facem schimburi avantajoase: ea imi da cercei vechi, eu sandalele pe care nu le mai port.

“Doamna, stiti, scriu ceva si as vrea sa va intreb ce parere aveti despre femeile de azi, cele care fac primul pas”. Doamna, mirata, mi-a raspuns din usa: ”duduia Doria pe vremea mea barbatul curta o domnisoara si doi ani. Raposatul m-a pupat prima oara dupa opt luni”.

Bun. Asadar, clar, e un drum gresit.

Georgeta! Salvarea mea! O femeie normala, vedeta deja in tara Pandora, mai nou vanzatoare mandra in décor proaspat vopsit. M-am imbracat si repede, am dat o fuga pana jos.

Am intrebat-o pe Limeta –Georgeta ce parere are despre femeile care fac primul pas .

– “Adica sa nu ma sune el, sa-l sun io” mi-a spus Georgeta.

– Da ma, adica sa te duci la el, sa-i spui ca-ti place, ca vrei sa iesiti la cico, in parc, la tine, la el, orice…

-Despre asta scrii tu? Despre curve? (recunosc, mi-a dat in cap. Mi-am dat seama ca nu are cum sa-mi raspunda la intrebare si am plecat)

Pe drum, am trecut pe langa o cafenea. In fata mea a aparut un nene cu o casca de motociclist in mana.

-Azi n-ai cumparat nimic!

(tentata sa tac, cum fac de obicei cand cineva incearca sa ma agate, m-am luminat totusi fiindca stiam ca scriu textul acesta)

-Auzi, nu vreau sa –mi spui cum te cheama, dar vreau sa te intreb ceva. Ce parere ai despre femeile care fac primul pas? Iti place treaba asta sau nu? Le judeci … chestii..? Dar pe bune, raspunde-mi, scriu un text acasa si am tot intrebat azi..

-Esti nebuna? Ma uit dupa tine de asta toamna, ai un ras belea! De cand asteptam sa-mi pui intrebarea asta!

Pe cuvantul meu de onoare daca am mai avut replica dupa ce un pusti de 20 de ani (nu cred ca avea mai mult) mi-a spus ca “am un ras belea”.

Si nici n-am aflat, dupa o dupa amiaza intreaga, daca e bine, femeie fiind,  sa faci primul pas sau nu.

Poate o sa aflu de la voi, cine stie..

sursa:realitatea.net

E bine ca femeile sa faca primul pas? O varianta amuzanta.
Rate this post