Dec 232010
 

Taxa auto se va mări anul viitor în medie cu 45 – 50 %. Decizia a fost luată joi în şedinţa Executivului. În plus, şi maşinile Euro 5 vor fi taxate de la 1 ianuarie 2011, cuantumul taxei fiind între 40 de euro, pentru o maşină cu motor de 1.100 cmc şi o vechime de doi ani, şi 1.867 euro, în cazul unei maşini noi de 4.200 cmc. VEZI TABELELE DE MAI JOS

La propunerea Ministerului Mediului şi Pădurilor, Guvernul României a aprobat, în şedinţa de joi, 23 decembrie 2010, Ordonanţa de urgenţă privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule.

Astfel, de la 1 ianuarie2011 se va plăti taxa de poluare şi pentru maşinile Euro 5.

Lărgirea şi restructurarea bazei de aplicare a taxei pe poluare urmăreşte intensificarea aplicării principiului „poluatorul plăteşte”, prin diferenţierea mai accentuată a taxării între normele de poluare, în defavoarea normelor inferioare, precum şi prin creşterea taxei pentru autovehicule cu vârste mai mari de 10 ani.Prin ajustarea taxelor este încurajată folosirea autovehiculelor mai puţin poluante şi mai prietenoase cu mediul, cele mai favorizate fiind cele electrice, cele hibride şi cele dotate cu tehnologii avansate de reducere a emisiilor poluante, pentru care nu se plăteşte taxa de poluare“, se arată în comunicatul Ministerului Mediului.

Cei care au achiziţionat maşini în vederea înmatriculării în România înainte de data de 31.12.2010 şi care nu le-au înmatriculat până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, adică 1 ianuarie 2011, vor plăti taxa de poluare conform legislaţiei în vigoare până la 31.12.2010, cu condiţia să prezinte autorităţii fiscale competente pentru calculul taxei pe poluare, în vederea luării în evidenţă, până la data de 31.01.2011, o cerere însoţită de dovada plăţii integrale sau a unui avans.

Pentru a beneficia de această prevedere, persoana fizică sau juridică, pe numele căreia urmează a se înmatricula autovehiculul trebuie să fi efectuat achiziţia acestuia în vederea înmatriculării şi să prezinte autorităţii fiscale competente pentru calculul taxei pe poluare, în vederea luării în evidenţă, până la data de 31.01.2011, o cerere însoţită de dovada plăţii integrale sau a unui avans (în cazul autovehiculelor pentru care a fost lansată comanda fermă anterior datei de 31.12.2010) sau de dovada cu carnet de TIR/CMR/CIM şi/sau dovada radierii din ţara de provenienţă, documente emise înainte de 31.12.2010 (pentru autovehiculele ce au fost introduse în ţară). În cazul autovehiculelor pentru care s-a eliberat dovada de înmatriculare provizorie de către autorităţile din ţara de provenienţă a autovehiculului, emisă înainte de 31.12.2010, documentul va fi însoţit şi de declaraţia pe proprie răspundere, în formă autentică, din care să reiasă că autovehiculul a fost achiziţionat anterior datei de 31.12.2010 în vederea înmatriculării în România şi nu a fost înmatriculat în România până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă“, se mai arată în comunicat.

Taxa auto in 2011 pentru autoturisme:

EURO
CO2 Cilindree Vechime (ani)
Taxa 2010 Taxa 2011
120 1100 0 50 0
120 1100 0 40 2
135 1150 0 73 E5 0
135 1150 0 57 2
140 1200 0 76 0
140 1200 0 66 1
140 1200 0 60 2
140 1200 0 54 3
150 1400 0 130 1
150 1400 0 118 2
150 1400 0 108 3
139 1461 0 220 0
139 1461 0 174 2
185 1598 0 329 0
185 2000 0 413 1
185 2000 0 375 2
185 2000 0 342 3
220 2200 0 765 0
220 2200 0 604 2
250 3000 0 1133 0
250 3000 0 895 2
250 3200 0 1152 1
250 3200 0 1046 2
250 3200 0 953 3
300 4200 0 1867 0
300 4200 0 1475 2
120 1100 308 462 E4 1
120 1100 222 333 3
120 1100 191 286 5
135 1150 315 438 1
135 1150 286 398 2
135 1150 261 362 3
135 1150 225 312 5
140 1200 329 457 1
140 1200 299 415 2
140 1200 272 378 3
140 1200 215 299 6
150 1400 380 787 1
150 1400 315 651 3
150 1400 293 606 4
139 1461 570 1086 1
139 1461 472 899 3
185 1598 777 1264 1
185 2000 1060 2742 2
185 2000 899 2326 4
185 2000 832 2152 5
220 2200 2067 4249 1
220 2200 1711 3516 3
220 2200 1592 3272 4
250 3000 3706 5873 1
250 3000 3365 5333 2
250 3000 3067 4860 3
250 3000 2854 4523 4
250 3200 4681 7407 1
250 3200 4250 6726 2
250 3200 3605 5704 4
250 3200 3336 5279 5
300 4200 6368 9834 1
300 4200 5270 8139 3
150 1400 673 1511 E3 7
150 1400 594 1333 8
150 1400 514 1155 9
150 1400 448 1007 10
150 1400 356 800 11
150 1400 277 622 12
185 2000 2394 5277 5
185 2000 2201 4851 6
185 2000 1970 4341 7
185 2000 1738 3830 8
185 2000 1506 3319 9
185 2000 1313 2894 10
185 2000 1043 2298 11
185 2000 811 1787 12
250 3200 8891 12778 5
250 3200 8174 11748 6
250 3200 7313 10511 7
250 3200 6453 9275 8
250 3200 5593 8038 9
250 3200 4876 7007 10
250 3200 3872 5565 11
250 3200 3011 4328 12
1400 1618 2856 E2 10
1400 1285 2268 11
1400 1000 1764 12
1400 762 1344 13
1400 524 924 14
1400 476 840 15
1400 476 840 16
2000 4488 8160 10
2000 3564 6480 11
2000 2772 5040 12
2000 2112 3840 13
2000 1452 2640 14
2000 1320 2400 15
2000 1320 2400 16
3200 17408 19584 10
3200 13824 15552 11
3200 10752 12096 12
3200 8192 9216 13
3200 5632 6336 14
3200 5120 5760 15
3200 5120 5760 16
1400 980 1848 E1 15
1400 980 1848 16
1400 980 1848 17
1400 980 1848 18
2000 2800 5280 15
2000 2800 5280 16
2000 2800 5280 17
2000 2800 5280 18
3200 10240 12672 15
3200 10240 12672 16
3200 10240 12672 17
3200 10240 12672 18
1400 2940 4438 E0 19
1400 2940 4438 20
2000 8400 12680 19
2000 8400 12680 20
3200 30720 30432 19
3200 30720 30432 20

Taxa auto in 2011 pentru autoutilitare:

AUTOUTILITARE, CAMIOANE, AUTOBUZE
Cilindree Vechime (ani)
Taxa 2010 Taxa 2011
1461 44 73 0
3000 78 131 E5 1
3000 71 119 2
7000 183 305 1
7000 166 277 2
12000 313 522 1
12000 284 474 2
1753 175 438 0
1753 153 381 1
3000 261 653 E4 1
3000 237 593 2
3000 216 540 3
3000 201 503 4
3000 186 465 5
7000 609 1523 1
7000 553 1383 2
7000 504 1260 3
7000 469 1173 4
7000 434 1085 5
12000 1044 2610 1
12000 948 2370 2
12000 864 2160 3
12000 804 2010 4
12000 744 1860 5
3000 513 855 E3 6
3000 459 765 7
3000 405 675 8
3000 351 585 9
3000 306 510 10
7000 1197 1995 6
7000 1071 1785 7
7000 945 1575 8
7000 819 1365 9
7000 714 1190 10
12000 2052 3420 6
12000 1836 3060 7
12000 1620 2700 8
12000 1404 2340 9
12000 1224 2040 10
3000 1020 2040 E2 10
3000 810 1620 11
3000 630 1260 12
3000 480 960 13
7000 2380 4760 10
7000 1890 3780 11
7000 1470 2940 12
7000 1120 2240 13
12000 4080 8160 10
12000 3240 6480 11
12000 2520 5040 12
12000 1920 3840 13
3000 990 1320 E1 14
3000 900 1200 15
3000 900 1200 16
3000 900 1200 17
7000 2310 3080 14
7000 2100 2800 15
7000 2100 2800 16
7000 2100 2800 17
12000 3960 5280 14
12000 3600 4800 15
12000 3600 4800 16
12000 3600 4800 17
3000 2700 2700 E0 15
3000 2700 2700 20
7000 6300 6300 15
7000 6300 6300 20
12000 10800 10800 15
12000 10800 10800 20
Taxa auto se va majora cu 45-50% în 2011. VEZI AICI MODIFICĂRILE
Rate this post
Dec 222010
 

Uitați de Trilulilu, eMag și alte produse ale online-ului românesc 1.0 .La umbra lor s-a copt o nouă generație de start-up-uri pregătită să iasă la lumină. Care sunt cele mai promițătoare și  mai proaspete dintre ele?

Citeste articolul integral peMONEY.ro si află totul despre Time Op, Time OP, Appcend, ZeList Monitor, Spike Press si Farender

PunctRo 2.0: noua generaţie de start-up-uri româneşti
Rate this post
Dec 222010
 

După lansarea cu succes a primei rachete spaţiale româneşti, la data de 1 octombrie 2010, Asociaţia Română pentru Cosmonautică şi Aeronautică – ARCA, a decis să facă publică existenţa unui program la care a lucrat în secret în ultimul an, un avion supersonic.

Programul vizeazărealizarea unui avion supersonic de mare altitudine destinat extinderii capabilităţilor ARCA de lansare a rachetei Haas II, pentru competiţia americană de astronautică Google Lunar X Prize, precum si dezvoltării tehnologiilor pentru turismul spaţial.

E – 111 a fost proiectat pentru a înlocui baloanele purtătoare folosite până în prezent de ARCA, necesare transportului deasupra atmosferei terestre a vehiculelor rachetă, precum racheta Haas II pentru competiţia Google Lunar X Prize. Baloanele purtătoare au reprezentat o soluţie ieftina si rapida, acestea arătându-şi însa limitările, fiind cauza principală pentru două amânări succesive ale lansării rachetei spaţiale Helen.

E – 111 va avea capacitatea de zbor supersonic cu viteze de Mach 1,5 la altitudini de 16.000m, în cazul transportului rachetei Haas II, iar in cazul folosirii ca platforma de dezvoltare a tehnologiilor pentru turismul spaţial, va dezvolta viteze de Mach 2,6 la altitudini de 30.000m.

Secvenţa de zbor tipică a acestui aparat cuprinde decolarea de pe suprafaţa mării, executarea unui zbor orizontal de accelerare, până la viteze subsonice ridicate, urmat de ascensiunea rapidă, în circa două minute, până la altitudinea de 16.000m. La această altitudine avionul va elibera racheta Haas II, care va urma programul de zbor propriu. E – 111, fără sarcina utilă acroşată, va reveni planat pe suprafaţa mării.

Avionul va avea un echipaj format din doua persoane, pilot si navigator, urmând să devină primul avion supersonic romanesc. Cabina avionului este separabilă şi este echipată cu două paraşute propulsate cu motoare rachetă proprii. Astfel, cabina avionului poate fi separata de avion la viteze de Mach 0 – 1,2 şi înălţimi de 100 m si poate aduce echipajul in siguranţă pe suprafaţa mării.

Propulsia va fi asigurată de un motor rachetă cu combustibil lichid, funcţionând cu apă oxigenată şi kerosen.

Datele geometrice şi masele aparatului nu sunt comunicabile.

Finalizarea lucrărilor la aparatul E-111 este stabilită pentru jumătatea anului 2012, urmată de prima decolare la sfârşitul anului 2012. Primul zbor supersonic al avionului E-111 este prevăzut pentru prima jumătate a anului 2013.

Începând cu 1 februarie 2011, ARCA va oferi publicului din tara si din lume o oportunitate unica, aceea de a participa zilnic, parcursul unui an si jumătate, prin intermediul camerelor video, la povestea creării supersonicului românesc, care va lansa racheta Haas II spre Lună, în cadrul competiţiei de astronautică Google Lunar X Prize.

Acesta va fi un program care se adresează publicului care preţuieşte educaţia, cultura, ştiinţa, munca şi au în suflete dorinţa de a vedea derulându-se, un proiect major pentru România.

Programul este finanţat integral din surse private, prin sponsorizări şi donaţii. Principalul partener al ARCA este BRD – Groupe Societe Generale. ARCA a decis să nu comunice deocamdată valoarea programului.

“Prezentarea programului avionului experimental supersonic E-111, cu câteva zile înainte de Crăciun şi la câteva zile de la Centenarul zborului primului avion cu reacţie din lume, realizat de Henri Coandă, nu este întâmplătoare. Am ales acest moment pentru că dorim ca cei care vor vedea acest anunţ să se bucure de existenţa unui program major, pozitiv, inspiraţional, pe care România îl aşteaptă de 20 de ani. Un program în care să spere, un program care să însemne progres. Avionul supersonic E-111 este un asemenea program”, a declarat Dumitru Popescu, preşedintele ARCA.

E-111: Primul avion supersonic românesc, construit de ARCA VEZI FOTO şi VIDEO
Rate this post