Jan 062013
 

Românii care au vrut să aibă mașină au plătit în fiecare an o taxă, fie că s-a numit de primă înmatriculare sau de poluare. Pe piață există mașini noi sau second hand care sunt excluse de la plată.

Guvernul a stabilit recent că taxa auto se va plăti în continuare, iar numele acesteia a fost schimbată în timbru de mediu.

„În primul rând să ţinem cont de emisiile de noxe şi de capacitatea cilindrică, sigur consumă mai mult o maşină de 5000 (centimetri cubi – n.a.) decât una de 1500. În al doilea rând, maşini noi, nepoluante – taxă mai mică, maşini vechi, mai poluante – taxă mai mare. Timbru, iertaţi-mă, trebuie să mă obişnuiesc cu noua denumire, care şi sună şi este mai corectă”, a declarat, premierul Victor Ponta.

Pentru maşinile electrice şi hibride nu se va plăti timbru de mediu. Merită oare să îţi cumperi o maşină hibridă sau electrică? Un automobil hibrid nou pleacă de la  20.000 de euro, însă chiar și cei care își permit ocolesc aceste mașini.

Criticile la adresa masinii hibride sunt nenumărate. Limita de viteza pe care o impune o astfel de mașină, numărul de kilometri pe care îi poți străbate cu un hibrid sau care este gradul său de fiabilitate, sunt doar câteva dintre cele mai întâlnite motive pentru care un hibrid nu merită să fie cumpărat.

În ţara noastră, se găsesc mai multe modele hibrid, cele mai populare fiind cele ale japonezilor de la Toyota (Prius) şi Honda (Insight). Hibridele sunt în general achiziţionate de persoane cu studii superioare, precum ingineri, avocaţi sau doctori potrivit reprezentanţilor Toyota România. Cei care vor un hibrid şi nu îşi permit unul nou pot găsi modele second hand la preţuri accesibile.

Un model Prius din 2004 cu 120.000 de km la bord costă 6.000 de euro pe site-ul autovit.ro, iar o Honda Insight cu doar 10.000 de km parcurși din anul 2011 costă 14.000 de euro pe site-ul mobile.ro.

Automobilele hibrid sunt echipate cu două motoare, unul electric şi unul pe benzină. Cei care vor un automobil 100% electric au la dispoziţie mai multe opțiuni: RENAULT Fluence ZE, Citroën C-ZERO, Renault Kangoo ZE, Mitsubishi i-Miev. Preţurile pornesc de la 18.600 de euro pentru automobilele electrice, iar modele la mâna a doua nu se găsesc.

Trebuie menţionat că cei care doresc să achiziţioneze un autovehicul electric sau un hibrid şi nu casează un autovehicul, primesc o subvenţie de până la 20% din preţul autovehiculului, dar nu mai mult de 3.700 de euro, pentru autovehiculele electrice, respectiv o reducere de până la 10%, dar nu mai mult de 1.800 euro, pentru autovehiculele hibrid.

Chiar dacă aceste maşini sunt criticate şi nu se bucură de prea mare succes în acestă parte a Europei, peste patru decenii oricum nu va mai conta. Comisia Europeană a adoptat recent o strategie care prevede eliminarea  automobilelor care folosesc combusitibili convenţionali până în 2050

capital.ro

Rate this post
Share and Enjoy:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Google Buzz
  • LinkedIn
  • MySpace

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)