Sep 252010

Pentru a prezice când vor găsi astronomii o planetă similară Terrei, echipa a analizat descoperirile a 370 de exoplanete şi a aplicat Legea lui Moore.

Doi cercetători s-au folosit de rata descoperirilor trecute ale exoplanetelor pentru a prezice că vom găsi prima planetă asemănătoare Pământului în mai 2011.

În 1965, co-fondatorul Intel Gordon Moore a observat că numărul tranzistorilor care intră pe un chip se dublează o dată la doi ani – o tendinţă cunoscută acum drept Legea lui Moore. Samuel Arbesman de la Harvard Medical School din Boston vrea să afle dacă această lege se poate aplica şi în ştiinţă.

El şi Greg Laughlin de la Universitatea din California testează idea pe exoplanete. În ultimii 15 ani, ritmul descoperirii planetelor s-a accelerat, fiind cunoscute acum 490 de planete.

Pentru a prezice când vor găsi astronomii o planetă similară Terrei, echipa a analizat descoperirile a 370 de exoplanete. Ei s-au concentrat asupra a două caracteristici de bază pentru locuirea unei planete: masa planetei şi temperatura de la suprafaţă. Ei au folosit aceşti doi factori pentru a acorda fiecărei planete o notă “de locuire” de la 0 la 1, 0 fiind nelocuibilă, iar 1 fiind locuibilă. Apoi s-a verificat data descoperirii planetelor locuibile şi s-au realizat mai multe calcule.

Acestea arată că există o şansă de 50% de a descoperi prima planetă asemănătoare Terrei până în mai 2011, 75% până în 2020 şi 95% până în 2264.

sursa realitatea.net