Nov 182010
 

Municipalitatea vrea să folosească o finanţare UE ca să redeseneze centrul Capitalei în beneficiul celor ce merg pe jos

Edilii Capitalei vor să construiască o “Autostradă a pietonilor” între Piaţa Romană, Universitate şi Biserica Antim, două noi poduri peste Dâmboviţa cu parcări subterane la capete şi să  reorganizeze marile pieţe publice, anunţăgândul.info

Amenajarea alveolei Bulevardului Magheru din dreptul staţiei de metrou «Piaţa Romană» reafirmă importanţa acestui spatiu la nivelul oraşului legându-l de noul traseu pietonal şi de biciclete propus. Proiectul urmăreşte amenajarea întregii suprafeţe din vecinătatea staţiei de metrou şi dedicarea acesteia tranzitului şi aşteptării, sau pur şi simplu, petrecerii timpului liber în condiţii ridicate de confort şi siguranţă.

“Va fi ca o autostradă a pietonilor. Nu vor mai exista trotuare ci numai nişte bolanţi, care să separe traficul pietonal de circualţia auto, mult restricţionată. Aceasta nu va fi interzisă celor aflaţi în tranzit şi riveranilor. Pietonii vor fi prioritari şi va exista şi o pistă inelară pentru biciclişti”, a explicat arhitectul şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu.

Reorganizarea zonei centrale va include şi construcţia a două poduri peste Dâmboviţa. “Există un traseu cu reorganizarea zonei centrale. Ideea este ca Rahova să fie recusută de Piaţa Unirii şi Centrul Istoric. Se va reface Podul Calicilor care leagă Smârdanul de Rahova trecând pe la tribunal. Va fi un pod pietonal. Al doilea pod va fi la Izvor şi va fi tot unul pietonal care va avea şi piste pentru biciclişti” a spus Pătraşcu. Podul de la Izvor va avea, la capete, parcări subterane iar o bretea a acestuia va duce la Muzeul de Artă Contemporană.

Concursul de idei organizat de primărie a fost câştigat de un consorţiu ASUB, format din 14 companii. Acesta a fost contestat de firma care s-a clasat pe locul doi. Acum, litigiul se află pe rolul instanţelor judecătoreşti. “Am putea semna contractul, dar cu nişte riscuri. Din păcate, dacă mai pierdem mult timp, putem rămâne fără finanţare. Principiul la fondurile europene este primul venit, primul servit”, a explicat arhitectul Capitalei.

Bucureştiul ar putea atrage prin aceste proiecte o finanţare europeană de 135 de milioane de euro, dar şi investiţii private, în următorii cinci ani, de peste 200 de milioane de euro. Realizarea proiectelor va fi condiţionată de fondurile care rămân disponibile. “Avem proiecte eligibile de 120 de milioane de euro. Îndată ce ele vor fi aprobate, primăria se poate apuca să le pună în practică”, a declarat, pentru gândul, arhitectul Teodor Frolu, reprezentantul uneia dintre firmele câştigătoare.

Se propune supratraversarea Bulevardului Natiunilor Unite printr-un pod pietonal si ciclist pentru a crea o legatura directa intre Parcul Izvor si Dealul Arsenalului (Dealul Palatului Parlamentului), în scopul facilitării accesului la MNAC (Muzeul National de Arta Contemporana).

sursa realitatea.net

Rate this post
Share and Enjoy:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Google Buzz
  • LinkedIn
  • MySpace

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)