Apr 102010
 

La numai trei zile distanţă de a fi trimisă în Guvern, noua Legea a Educaţiei trezeşte încă controverse în rândul sindicaliştilor din Educaţie, a profesorilor şi părinţilor.

Ministerul Educaţiei a organizat joi la Biblioteca Centrală Universitară o nouă dezbatere publică asupra proiectului Legii Educaţiei Naţionale. Au fost prezenţi reprezentanţi ai părinţilor, studenţilor, elevilor, comunităţilor locale, sindicatelor, organizaţiilor nonguvernamentale, universităţilor de stat şi private acreditate din România şi ai mediului de afaceri.

Prezent la dezbatere, liderul FSLI, Aurel Cornea, a declarat că noua Lege a Educaţiei are părţi bune care dau “coerenţă actului legislativ în ceea ce priveşte educaţia”, însă în continuare rămân şi părţi care îl nemulţumesc.

“De exemplu, nu putem accepta capitolul legat de structura şcolarizării, deoarece nu asigură competenţe absolvenţilor de nouă clase, iar cei din mediul rural, foarte puţini vor continua studiile.  De asemenea, nu acceptăm problema titularizării pe post. În formula propusă de noua Lege a Educaţiei, nu mai există niciun fel de stabilitate a cadrelor didactice“, a declarat Aurel Cornea pentru REALITATEA.NET.

Liderul sindical a mai adăugat pe lista nemulţumirilor şi problemele în ceea ce priveşte managementul şcolii, mai exact, numirea directorului, rolul consiliului de administraţie şi ponderea profesorilor în consiliul de adminstraţie (părinţii, administraţia locală şi profesorii vor reprezenta, fiecare, câte o treime în consiliul de administraţie, potrivit noii legi – n.r.). În plus, liderul FSLI respinge măsura ministerului de a asigura finanţare egală şi pentru universităţile de învăţământ privat, deoarece “ar duce la o concurenţă neloială”.

Sindicaliştii se declară mulţumiţi de noul sistem de evaluare introdus de noua Lege a Educaţiei

Aurel Cornea a precizat şi aspectele pozitive din proiectul Noii Legi. “Sindicaliştii nu sunt conservatori în ceea ce priveşte reforma în Educaţie. Sunt multe lucruri bune, pe care numai dacă eşti de rea intenţie le negi”, a completat liderul de sindicat. Dintre punctele pe care le susţine, acesta a enumerat noua formă a sistemului naţional de evaluare şi o abordare mai flexibilă a planului de învăţământ şi a programei.

Şi Marius Nistor, preşedintele executiv al FSI “Spiru Haret” a mărturisit că Legea Educaţiei conţine “lucruri care ne pot face plăcere şi lucruri care nu ne fac plăcere, dar important este să le ascultăm şi să luăm tot ceea ce este bun. Lucruri bune care să conducă, până la urmă, la realizarea unei Legi a Educaţiei Naţionale care să nu mai fie modificată în fiecare an de câteva ori, o lege care să fie stabilă cel puţin zece ani de-acum încolo şi să aducă stabilitate în sistem“.

În cadrul întâlnirii de joi, ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a prezentat stadiul în care se află proiectul Legii Educaţiei. “Am centralizat toate propunerile care au venit şi suntem în perioada de integrare a acestor propuneri învarianta cu care vom merge în Guvern. Sarcina Ministerului este aceea de a propune o viziune coerentă, de a accepta toate îmbunătăţirile care pot fi aduse acestei legi, atâta timp cât ele reprezintă interesul elevului, studentului, părintelui şi atâta timp cât aceste propuneri păstrează coerenţa legii şi păstrează opţiunile majore care sunt făcute în acestă lege”.

sursa:realitatea.net

Cornea: Legea Educaţiei are şi părţi bune, pe care le negi numai dacă eşti de rea intenţie
Rate this post
Share and Enjoy:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Google Buzz
  • LinkedIn
  • MySpace

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.