Oct 132010
 

Ce poţi face când ai la dispoziţie o imensă bază de date despre shopping-ul online ? Să construieşti un index al preţurilor din întreaga lume, bineînţeles. Odată cu Google Price Index, gigantul online intră pe segmentul prognozelor şi analizelor financiare.

Principalul atu al Google Price Index, un proiect dezvoltat de Hal Varian, chief economist Google, este rapiditatea, GPI-ul demonstrând industriei financiare globale că datele economice pot fi adunate mult mai rapid folosind puterea internetului.

Raportul oficial al statelor Unite, Consumer Price Index, colectează datele manual, preluându-le direct de la magazine, și este publicat lunar.

Varian spune că GPI-ul a fost inspirat dintr-o experiență personală de shopping: “O tragedie s-a abătut asupra casei noastre cu câteva luni în urmă, atunci când râșnița mea preferată de piper s-a stricat.” Căutând ‘râșniță de piper’ pe Google Shopping, Varian a fost absorbit de listele de prețuri. “Care e primul lucru pe care vrea un economist să îl facă în situația asta? Să construiască un index de prețuri, bineînțeles”, a mai spus el.

Varian a mai discutat cu cei de la Financial Times despre celelalte proiecte de previziune economică care folosesc datele de search ale Google, printre care se numără  “prognoză a prezentului” folosind  în timp real datele de search pentru a oferi o alternativă la datele oficiale care sunt în mod normal făcute publice cu o întârziere de câteva săptămâni.

Citeşte mai mult pe www.money.ro

Rate this post
Share and Enjoy:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Google Buzz
  • LinkedIn
  • MySpace

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)