Jul 282011
 

 

Copiii vor fi stigmatizaţi, a declarat pentru REALITATEA.NET Ştefan Vlaston, preşedintele Asociaţiei pentru Educare şi Cercetare (Educer), în legătură cu propunerea Ministerului Educaţiei de a împărţi elevii în buni şi slabi. “Dacă i-ai pus ştampila de prost unui copil, va rămâne cu ea toată viaţa şi va fi frustrat”, a adăugat acesta. Este discriminare, au comentat şi reprezentanţii părinţilor. Citiţi mai multe reacţii în articol.

Ministerul Educaţiei vrea să împartă clasele de elevi pe categorii, în funcţie de notele acestora, iar sistemul ar putea fi introdus din acest an. Măsura vine în urma rezultatelor dezastruoase de la bacalaureatul din 2011, când s-a văzut că unii elevi aveau medii foarte mari pe parcursul celor patru ani de liceu, dar au picat examenul.

Evaluarea ar începe din clasa întâi, iar dacă un elev mai slab ar primi o notă de 10 ar ridica un semn de întrebare, iar directorul şcolii ar putea lua măsuri.

Ştefan Vlaston, preşedintele Asociaţiei pentru Educare şi Cercetare (Educer), consideră că propunerea Ministerului Educaţiei de a împărţi elevii în buni şi slabi este foarte “proastă” şi poate lăsa amprente serioase în comportamentul viitorilor adulţi.

Potrivit acestuia, elevii din clasele proaste vor fi stigmatizaţi de către colegii lor de la clasele bune. “Ăia buni nici nu or să-i bage în seamă pe cei proşti, nu vor interacţiona, nu se vor juca împreună, pentru că sunt mai presus. Şi dacă i-ai pus ştampila de prost unui copil, va rămâne cu ea toată viaţa şi va fi frustrat”, continuă Vlaston, adăugând că unii elevi pot fi buni la o materie, iar alţii la o alta.

“Ce facem ? Clase de buni la matematică şi proşti la română, cum îi împarţi ?”, se întreabă reprezentantul Educer. (Mai mult despre ce spune Ştefan Vlaston).

Reprezentantul părinţilor, Mihaela Gună, nu este de acord cu această intenţie, pentru că spune ea, “copiii trebuie să aibă aceleaşi şanse, altfel putem să o considerăm discriminare”. “Există diferenţiere între copiii foarte buni de la o clasă la alta sau de la o şcoală la alta. Această diferenţiere poate fi. Felul în care gândeşte Ministerul Educaţiei nu acordă copiilor egalitate de şansă, iar acest lucru este discriminare“, a conchis reprezentantul părinţilor.

Marius Nistor, preşedintele executiv al Federaţiei Spiru Haret, crede că măsura este benefică. Cu o condiţie: “Dacă această măsură va fi adoptată, obligatoriu va trebui să avem un bacalaureat diferenţiat. Nu toţi copiii au capacitatea iniţială de a luat un bacalaureat la acelaşi nivel cu copiii care provin din colegiile naţionale sau licee teoretice. Elevii vor trebui îndreptaţi în funcţie de capacităţile lor, de mediile lor obţinute pe bune”.

Cititorii REALITATEA.NET şi-au spus, de asemenea, părerea în comentarii. Unii spun că este o măsură bună, alţii ridică întrebări în legătură evoluţia elevilor şi cum ar putea să îi afecteze această măsură.

“De cele mai multe ori, profesorii lucreaza “cu materialul clientului”! Uneori dascalii prind generatii de copii foarte bine porniti din familie si gradinita, alteori prind generatii slabe, mai ales in mediul rural, cu copii care nu frecventeaza gradinita, in familie nu-i educa nimeni, intra in scoala fara cele mai elementare notiuni: nu cunosc culori, nu stiu sa numere pana la 10, nu stiu sa comunice cu invatatorul sau cu ceilalti copii, nu stiu sa se ceara afara, etc.,etc”, a scris unul din comentatori.

“Un motiv definitoriu in psihicul copilului, care vrea sa lupte pe cont propriu si e anihilat din pct. de vedere psihologic”.

Ce părere aveţi despre măsura Ministerului? Comentaţi pe REALITATEA.NET.

Rate this post
Share and Enjoy:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Google Buzz
  • LinkedIn
  • MySpace

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)