Oct 312010
 

Opinia companiilor germane cu privire la conversaţiile angajaţilor în reţelele de socializare gen Facebook sau Twitter în timpul serviciului este împărţită. Dacă Porsche le interzice cu desăvârşire accesul de pe computerele companiei şi le monitorizează atent traficul pe internet, ca să eficientizeze la maximum activitatea, BMW sau Siemens consideră că hoinăreala prin reţelele de socializare aduce profit companiei.

Unii spun că vorba lungă pe Facebook, Twitter sau statul gură cască pe Youtube costă timp preţios şi prezintă suficiente riscuri de siguranţă, ca să fie interzise cu desăvârşire. Programele ce conţin virusuri nu mai intră în calculatoare doar prin emailuri, ci şi prin reţelele de socializare, plus că ore de lucru preţioase sunt irosite prosteşte în interesul personal şi distracţional al angajatului. Prin urmare, în mari concernuri germane, precum Heidelberg Cement, Volkswagen sau Porsche, accesul la acestea este strict interzis. Nici măcar navigatul pe Google-Mail, Ebay sau Xing nu este permis, a declarat pentru Deutsche Welle purtătorul de cuvânt al Porsche, Dirk Gerhart. Nu aduce nici un folos comapniei ca angajaţii ei să folosească aceste reţele pentru a accesa situri conexe, pentru a citi ştiri şi comentarii sau pentru a încărca fotografii şi înregistrări video. Şi nu sunt puţini germanii care umblă prin reţelele de socializare în timpul serviciului: 10 milioane.

În schimb, scrie deutschewlle.de, libertatea totală domneşte la Deutsche Telekom, iar abordarea lor a fost adoptată de două treimi din companiile germane, printre care BMW, Siemens, Allianz sau Adidas. Motivul este tot unul pragmatic, dar pe dos: compania sprijină colaborarea angajaţilor prin canale de comunicare online, întrucât managerii cred că angajaţii lor sunt astfel mai motivaţi şi mai productivi, aşteptându-se de la ei să folosească reţelele de socializare şi în interes de serviciu, ca mijloc de promovare a întreprinderii unde lucrează. De altfel, reţelele de socializare sunt folosite de aceste companii şi ca un mijloc de recrutare de personal, având în vedere că acestea oferă un contact mai direct cu viitorii angajaţi. Bosch, de exemplu, şi-a construit propria comunitate online, cu ajutorul căreia persoanele cărora le place să meşteşugărească pot face schimb de idei sau pot vorbi direct cu profesionişti.
sursa realitatea.net

Rate this post
Share and Enjoy:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Google Buzz
  • LinkedIn
  • MySpace

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)