STIREA ZILEI

Feb 102013
 

Ajuta-ti copilul sa nu fie letargic dupa masa de pranz, mai ales daca este scolar si trebuie sa isi faca temele. Nu te-ai intrebat de ce copiii invata mai slab dupa masa de pranz, isi pierd concentrarea si energia? Acest lucru se datoreaza faptului ca fluxul sanguin e redirectionat pentru a ajuta digestia, lasand creierul mai putin irigat, ceea ce da o stare de somnolenta. Insa exista alimente care ajuta la diminuarea semnificativa a acestei stari, aflam de la askdrsears.com.

Felul in care copilul face fata la orele de scoala daca invata dupa-amiaza sau are randament in a-si face temele in cazul in care invata dimineata, este puternic influentat de proteinele pe care le mananca la pranz si de garnitura pe care o are alaturi. Trebuie sa ii oferim combinatia echilibrata si de calitate intre aceste doua categorii de alimente.

O sursa bogata de proteine valoroase pentru activitatea creierului copilului tau in partea a doua a zilei o contin: ouale, laptele, banana, iaurtul, semintele de floarea soarelui si carnea de peste sau pui sau vita. Garnitura ideala langa aceste proteine este data de legumele in orice forma ar fi ele, preferabil proaspete, dar si sub forma de mancare, in cazul care cel mic nu e fan al cruditatilor.

Chiar si ordinea in care copilul mananca ce are in farfurie conteaza pentru randamentul lui in cursul dupa-amiezii. E de preferat sa manance intai proteinele si dupa aceea garnitura, ca sa isi invioreze creierul. Deci, daca vrei sa obtii un creier in stare totala de functionare, prepara copilului un pranz bogat in proteine pe care sa le consume inaintea garniturii, iar daca vrei sa obtii o stare de relaxare pentru copil ca acesta sa se odihneasca, ofera-i un pranz bogat in carbohidrati (orez, cartofi, fasole, linte, paste), pe care sa le manance inaintea proteinelor (oua, carne, peste, lactate).

Un pranz sanatos pentru un copil de scoala are intre 600 si 800 calorii, cu o cantitate minima de grasimi si continand in echilibru proteine si carbohidrati. Daca pranzul contine multi carbohidrati (cum ar fi pastele) cu un sos alb cu grasime, e evident ca performanta intelectuala a copilului va fi diminuata dupa masa. Motivul? Digerarea acestor alimente „grele” necesita redirectionarea masiva a fluxului sanguin catre stomac, in defavoarea creierului.

Citeşte mai multe pe sfatulparintilor.ro

Rate this post
Feb 102013
 

Chinezii au intrat deja în Anul Şarpelui; mâine, pe 10 februarie, vor intra şi europenii. Să vedem însă ce ne aşteaptă însă în acest an! Mak Ling-Ling, o prezicătoare celebră din Hong Kong, a anticipat că în Noul An Lunar bursele vor avea şase luni bune şi liniştite, pentru ca în a doua jumătate a Anului Şarpelui Negru de Apă să devină agitate, aşa cum este şi jumătatea posterioară a trupului şarpelui, scrie france24.com, citat de Jurnalul.ro.

Anul Şarpelui va curge “exact ca mişcările reptilei – rapid, agresiv şi direct, dar în acelaşi timp viclean şi abil.

rezicătoarea din Hong Kong mai spune că în ciuda optimismului de pe pieţe, zona euro lovită de criza economico-financiară nu are şanse să îşi revină total în acest an.

Nici pieţele financiare ale SUA nu vor înregistra creşteri semnificative până ăn 2014, iar preşedintele Barack Obama va trebui “să fie mai puţin conservator” în încercările sale de a revigora economia ţării în acest an.

Citeste mai mult pe REALITATEA.NET

Rate this post
Jan 062013
 

Românii care au vrut să aibă mașină au plătit în fiecare an o taxă, fie că s-a numit de primă înmatriculare sau de poluare. Pe piață există mașini noi sau second hand care sunt excluse de la plată.

Guvernul a stabilit recent că taxa auto se va plăti în continuare, iar numele acesteia a fost schimbată în timbru de mediu.

„În primul rând să ţinem cont de emisiile de noxe şi de capacitatea cilindrică, sigur consumă mai mult o maşină de 5000 (centimetri cubi – n.a.) decât una de 1500. În al doilea rând, maşini noi, nepoluante – taxă mai mică, maşini vechi, mai poluante – taxă mai mare. Timbru, iertaţi-mă, trebuie să mă obişnuiesc cu noua denumire, care şi sună şi este mai corectă”, a declarat, premierul Victor Ponta.

Pentru maşinile electrice şi hibride nu se va plăti timbru de mediu. Merită oare să îţi cumperi o maşină hibridă sau electrică? Un automobil hibrid nou pleacă de la  20.000 de euro, însă chiar și cei care își permit ocolesc aceste mașini.

Criticile la adresa masinii hibride sunt nenumărate. Limita de viteza pe care o impune o astfel de mașină, numărul de kilometri pe care îi poți străbate cu un hibrid sau care este gradul său de fiabilitate, sunt doar câteva dintre cele mai întâlnite motive pentru care un hibrid nu merită să fie cumpărat.

În ţara noastră, se găsesc mai multe modele hibrid, cele mai populare fiind cele ale japonezilor de la Toyota (Prius) şi Honda (Insight). Hibridele sunt în general achiziţionate de persoane cu studii superioare, precum ingineri, avocaţi sau doctori potrivit reprezentanţilor Toyota România. Cei care vor un hibrid şi nu îşi permit unul nou pot găsi modele second hand la preţuri accesibile.

Un model Prius din 2004 cu 120.000 de km la bord costă 6.000 de euro pe site-ul autovit.ro, iar o Honda Insight cu doar 10.000 de km parcurși din anul 2011 costă 14.000 de euro pe site-ul mobile.ro.

Automobilele hibrid sunt echipate cu două motoare, unul electric şi unul pe benzină. Cei care vor un automobil 100% electric au la dispoziţie mai multe opțiuni: RENAULT Fluence ZE, Citroën C-ZERO, Renault Kangoo ZE, Mitsubishi i-Miev. Preţurile pornesc de la 18.600 de euro pentru automobilele electrice, iar modele la mâna a doua nu se găsesc.

Trebuie menţionat că cei care doresc să achiziţioneze un autovehicul electric sau un hibrid şi nu casează un autovehicul, primesc o subvenţie de până la 20% din preţul autovehiculului, dar nu mai mult de 3.700 de euro, pentru autovehiculele electrice, respectiv o reducere de până la 10%, dar nu mai mult de 1.800 euro, pentru autovehiculele hibrid.

Chiar dacă aceste maşini sunt criticate şi nu se bucură de prea mare succes în acestă parte a Europei, peste patru decenii oricum nu va mai conta. Comisia Europeană a adoptat recent o strategie care prevede eliminarea  automobilelor care folosesc combusitibili convenţionali până în 2050

capital.ro

Rate this post